Popularny internetowy mem, o treści: rzuć wszystko i zostań ninja lub jego parafraza: rzuć pracę i zostań ninja, już wyszedł z mody. Dzisiaj wypadałoby powiedzieć: rzuć pracę i zostań… blogerem! Najlepsi zarabiają imponujące sumy i najważniejsza: robią to, co lubią!


Jak zostać blogerem?

Spójrzmy prawdzie w oczy: dzisiaj blogerem może zostać każdy. W Internecie istnieją gotowe platformy, na którym można zakładać własne strony: blogi samochodowe, modowe, kulinarne… jakie tylko dusza zapragnie. Wystarczy założyć sobie konto na blogspocie lub wordpressie, zacząć dodawać wpisy o określonej tematyce i już! Można sobie wpisać do CV dodatkową umiejętność. Jednak tak samo jak każdy może zostać kierowcą, tak tylko mistrzem rajdowym najlepsi. Podobnie jest z blogerami. Mały promil z nich zarabia na swoich blogach. Ale ci, którzy zarabiają, nie muszą martwić się o inne dochody. Najlepiej opłacanymi są blogerki modowe, tzw. szafiarki. Oczywiście nie namawiamy nikogo, by rzucił pracę prezesa firmy transportowej i zaczął publikować zdjęcia i wpisy w fikuśnych ciuszkach. Jeśli jednak masz jakieś zainteresowanie, jesteś specjalistą w okreslonej dziedzinie, chcesz zarazić innych swoim hobby lub p prostu podzielić się opiniami nt. Filmów czy samochodów, śmiało zakładaj bloga. Możesz go przeznaczyć po prostu dla przyjaciół, albo dla bardziej ambitnych: dla szerszego grona. Jednak nawet z najlepszym blogiem nie jest łatwo się wybić spośród mnóstwa innych.

Mój własny blog

Blog, wbrew krążącej niegdyś opinii, nie jest internetowym pamiętnikiem. Trudno, żeby np. blogi samochodowe traktowały o bolączkach kierowcy: że mu się światło przepaliło, albo długi wpis o tym, jakie czekanie na czerwonym świetle jest nudne. Najpopularniejsze i najbardziej wartościowe blogi traktujące o motoryzacji, to często strony prowadzone przez specjalistów i pasjonatów samochodów. Tematyka z tego zakresu może być szeroka: testowanie nowych aut, opinie nt. samochodów, zmiany w prawie motoryzacyjnym, porady motoryzacyjne lub opinie dot. aplikacji mobilnych, ułatwiających i umilających siedzenie za kółkiem. Blog samochodowy może dotyczyć także zawodowych kierowców, którzy spędzają w trasie długie tygodnie i dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi zainteresowanymi. Zawartość bloga powinna być spójna, zawierać interesujące treści i zdjęcia. Tworząc teksty, warto także zastanowić się nad osobami, które byłyby zainteresowane blogiem i które szukają w Internecie podobnych stron. Gdy target zostanie określony, trzeba określić słowa kluczowe i w miarę możliwości, używać ich we wpisach. Dzięki temu pokochają nas przeglądarki i będą pozycjonowały coraz wyżej.